Manuela Hărăbor

Manuela Hărăbor

Pe tocul ușii din atelierul de pe platourile din Buftea, tatăl său scrijelea cu grijă creșterea în înălțime a celei care astăzi este cunoscută drept actrița Manuela Hărăbor. Acolo-și avea un colțișor special, cu scăunel și unelte pe măsura anilor săi. În același loc, copilăria și cariera artistică a Manuelei și-au făcut cale comună înainte de vârsta de patru ani.

Încursiunea în lumea filmului a început sub îndrumarea regizoarei Elisabeta Bostan, atunci când a primit rolul în Veronica (1972). Apoi, pașii au fost mai siguri și mai repezi, marcând roluri în Veronica se întoarce (1973), Mama (1976), Trenul de aur (1986) și Mircea (1989).

Scrierile marelui clasic Ioan Slavici nu îi erau nicidecum străine frumoasei actrițe. Pe atunci nu se gândea că Simina, unul dintre personajele nuvelistice ale acestuia, va deveni numele care o va consacra în inimile tuturor generațiilor. Totuși, pe data de 5 iulie, actrița se afla deja în Iercoșeni, filmând prima secvență din Pădureanca (1986). Depășind proba timpului, rolul a devenit al doilea prenume, individualizând-o în viața profesională.

După filmul Pădureanca, absolvirea Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” în 1991 a reprezentat doar o atestare a talentului, căci Manuela jucase deja în peste 14 producții cinematografice. În toată această perioadă continuă cu teatrul și filmul, pe care le îmbină cu profesionalismul din televiziune. Până la plecarea din țară, aceasta primește roluri în Crucea de piatra (1993), Doi haiduci și-o ștrengăriță (1993), Ochii care nu se văd (1994). Mai târziu își continuă activitatea cu roluri precum cele din Camera ascunsă (2004), Magnatul (2004), Cu un pas înainte (serial tv, 2007), Fetele marinarului (serial tv, 2010), The Day You Came (2016).

Cunoaștem că în opinia sa, cea mai importantă profesie îi este cea de mamă, însă Manuela Hărăbor nu se oprește din ceea ce face de când se știe. Cu toate că rolul Siminei a propulsat-o în atenția cinefililor, tot ce a urmat a completat cu acuratețe cartea de vizită a unei actrițe pe care nu o recomandă doar albastrul ochilor, ci mai degrabă pasiunea și dăruirea pentru filmul românesc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *